Jan Marijnissen wie is dat!!, was dat niet de man van en voor het volk?

Aan SP.NL 

Onderwerp: u reactie op mijn roep om hulp 2

Geachte heer J.Marijnissen

 

Ik heb uw brief in goede orde ontvangen,

In de eerste plaats even melden dat u wederom niet op mijn verzoek ingaat om mij te helpen. U reageert op een paar onderwerpen uit mijn brieven reeks, en u geeft daar dan commentaar op. Waar ik absoluut niet mee geholpen ben. Het leidt nergens naar. Denkt u nou niet, dat ik de enige individu ben in dit land die door fouten uitspraken van rechters zijn leven is verwoest. Ik heb geen werk meer en daar door financieel in de problemen gekomen. Dat is mij dus overkomen door toe doen van deze overheid.
Ik een persoon die zich altijd aan de regeltjes heeft gehouden, en bovendien altijd trouw zijn belastingen heeft betaald. U stelt het voorbeeld Hirsi Ali. Dat snijdt geen hout. Vierendertig jaren hard werken in Nederland en dan kapot gemaakt worden door u mede collega’s u weet wel van die andere macht waar u het over heeft. Daar ga het om!! Er gaat in dit land heel veel mis, veroorzaakt door de overheid als het bijvoorbeeld om een rechtvaardige afhandeling van rechtszaken gaat.
Ik heb waar u om gevraagd heeft, mijn dossier naar u toe gestuurd om zoals u het vertelde, dat dossier te bestuderen. Wat blijkt u hebt helemaal niets bestudeerd het dossier daar heeft u helemaal niets mee gedaan, en dat is voor mij meer dan een grote teleurstelling wat u zegt in het laatste briefje van u, het is een ramp. Ik had namelijk hoop dat u mij zal helpen hoe dan ook, aangezien u, regelmatig die verwachtingen wekt in uw toespraken naar het publiek toe.
U zegt dat het maar goed is dat er scheiding der machten bestaat, dat ben ik met u eens, mits die macht goed functioneert en rechter juridische zaken behandelen zoals het hoort. Als rechters uitspraken doen die niet zijn te rijmen, voorbeeld: als de bewijsstukken die de advocaat in zijn eindpleitnota stuurt naar de rechter, en die deze bewijzen dan niet meeneemt in zijn eind oordeel de uitspraak. Zodat die uitspraak dan iemands leven verwoest. Dan klopt er iets helemaal niet.
Dat is niet te verteren en niet te begrijpen voor een burger. Een bodem procedure is zoals u weet een jaren lange slopende strijd voor een burger. En die je word op gelegd door deze overheid. De rechtspraak is daarom ook omstreden volgens mijn raadsman. Het klopt van geen kant. Als dat je meerdere malen overkomt, wordt het tijd om de uitspraken van de rechter te toetsen.
Rechters en andere hoog op de ranglijst geplaatsten ambtenaren kunnen dus vrijuit hun macht uitoefenen zonder dat die werknemers van de “overheid “getoets worden, en dat vind u een goede zaak zoals ik het begrijp. Af blijven van de macht dus laat ze hun gang gaan.?
Waar gaan we naar toe hier in Nederland. Heeft satan dus echt de controle. Het vertrouwen zoals u zegt is weg bij de Nederlandse burger ik denk dat u daar zelf aan mee werkt. Gisteren promootte u weer de SP. In een tv uitzending u was in gesprek met de verslaggever de heer Mengelen. En hebt u het wederom over de burgers dat die geen vertrouwen in dit kabinet hebben, u heeft uw mond er van vol, maar u bent zelf ook niet thuis als een burger hulp nodig heeft van een volksvertegenwoordiger.
U zegt regelmatig in u toe spraken “ ik ben het die regelmatig zegt“, dat de burger serieus genomen moeten worden, en dat de burgers van dit land gehoord moeten worden door de politiek.“ Maar u geeft zelf dus niet thuis als ik om hulp vraag, want dan verschuilt u zich achter een uitspraak in u briefje dat de machten gescheiden moeten blijven.
De uitspraak over mijn financiële situatie heb ik gelezen, ik ben verbijsterd dat u er op zo een simpele manier  zich ervan af doet. Ja, ik weet dat die eigen bijdrage voor een gewone burger fataal is, ook hebben de ambtenaren de waarde van huizen in hun belastingstelsel met de invoering van de euro verdubbeld, zodat je ook niet in aanmerking kan komen voor de raad van rechtsbijstand.
Dus eigenlijk is het niet te betalen door deze beslissingen van het kabinet, en ben je rechteloos geworden als je een normaal salaris verdiend. Ik heb al mijn bezit er in moeten steken om de advocaat kosten te kunnen betalen om dat de overheid er een bodemprocedure van gemaakt heeft om er zo voor te zorgen “dat ik het op deze manier hopelijk niet vol kan houden. “Zo denken ze er het makkelijkst van af te kunnen komen.
U moet goed begrijpen dat als ik voor mijn rechtspositie op kom ik was namelijk van een ernstig feit beschuldigd wat consequenties voor mij zou hebben, dat ik daar persoonlijk onder lijdt. Maar die ambtenaren leggen van mijn zaak absoluut niet wakker wie deze valse beschuldigingen hebben geuit. En ook de andere betrokken ambtenaren het raakt hun persoonlijk niet en het kost hun persoonlijk niets.
Ja, Ambtenaren die dit op hun geweten hebben en hun advocaat wordt ook nog eens door de burgers betaald dat is het schandalige van het gedrag en arrogantie van deze overheid, en met medewerking van rechters ga je financieel kapot. Dat is wat er in dit land gebeurd met Nederlanders. Zo is een ex-werknemer van de Gemeente Amsterdam met onbesproken gedrag kapot gemaakt. Daarom moet dit schrijnende geval u aanspreken en aangrijpen en juist daarom zou u hulp moeten bieden.
U bent die andere macht die door de kiezers is gekozen. Dat u zich helemaal niet wilt inzetten voor het onrecht wat die andere macht mij heeft aangedaan, daar ben ik door geschokt en verbijstert.
Ik vind het gewoon belachelijk en echt niet kunnen dat een rechtelijke macht niet gecontroleerd word op zijn functioneren, in deze huidige tijd. Mensen die macht hebben en niet gecontroleerd worden daar kan het op den duur mis mee gaan. En u vind dat dit systeem zo moet blijven. Ik ben verbijsterd, geef mij die kamerleden maar waar u het over heeft, die zich wel inzetten voor mensen die niet gehoord worden door de overheid en op een ernstige manier misbruikt zijn.
U bent het met die kamerleden niet eens. Maar kunt u mij misschien vertellen wie u bedoel ik kan ze namelijk niet, u bent in beeld gekomen door dat u herhaaldelijke uitspraken maakt om de burgers te helpen, maar het spreek woord luid: blaffende honden bijten niet. Juist degenen die niet aan de kant staan te schreeuwen zijn juist meestal wel behulpzaam.
Als u mijn de namen en het adres van deze volksvertegenwoordigers wilt geven graag, dan zal ik contact met die personen opnemen. Bij voorbaat dank voor de medewerking.
Hoogachtend,
Dhr J.Buitendam
Geef een reactie

