To (95) overleeft sterfbed, inboedel was al verkocht

To Diesveld (95) lag afgelopen jaar in het Utrechtse verpleeghuis Rosendael op sterven. ‘Jochie, hoe lang duurt dat nou…. doodgaan,’ had ze aan haar kleinzoon gevraagd. Maar ze ging niet dood. Ze knapte helemaal op. Maar thuis was intussen bijna haar complete inboedel verkocht.

 

Toen ze uit het verpleeghuis kwam waren de ijskast, stofzuiger, wasmachine, de droogtrommel, televisie, de koekenpannen en een groot gedeelte van haar kleding al verkocht. Inmiddels woont ze weer thuis. Ze schafte gewoon alles opnieuw aan.

Verpleeghuis
Vorig jaar ging het niet goed met To Diesveld. Ze had last van haar hart en zakte zo in elkaar. Nadat ze was opgenomen in het ziekenhuis, ging ze naar verpleeghuis Rosendael in Overvecht. Op een gegeven moment ging het zo slecht met haar dat ze op haar sterfbed lag. Wonderlijk genoeg knapte ze op. Met behulp van fysiotherapie werd ze steeds fitter. Ik wil hier weg, dacht ze.

Ontsnappen
‘Ik lag op een kamer met een vrouw die heel de dag ‘zuster, ik moet plassen’ en ‘zuster, kunt u komen?’ Ik werd er gek van. Leg mij maar in de douche, had ik gezegd, maar dat deden ze niet… Drie keer heb ik geprobeerd te ontsnappen. Leen mij even 50 euro, zei ik dan tegen de jongen die mij ’s ochtends kwam verzorgen. Dan kan ik een taxi naar huis pakken,’ vertelt ze aan het AD.

Dr. Phil
Het ontsnappen lukte niet, maar doordat ze zo vastberaden en volhardend was in haar wens om terug te keren naar haar oude huis, is haar verzoek uiteindelijk toch gehonoreerd. En dus moest bijna alles opnieuw worden gekocht. ‘Dat heeft Freddie, mijn kleinzoon, goed gedaan. Ik heb nu een lekkere grote tv. Films kijken vind ik heerlijk. Horror. En ’s middags dr. Phil.’Bron: Algemeen Dagblad.

 

 

 

 

Geef een reactie

