Rutten: ‘Spaarder moet soms meebetalen’

Open Vld-voorzitter Gwendolyn Rutten zegt in een interview met De Zondag dat het soms niet anders kan dat spaarders met meer dan 100.000 euro meebetalen aan de redding van banken.

Rutten stelt dat de essentie van spaargeld is dat het veilig moet zijn. Maar als een financiële instelling over kop dreigt te gaan, kan een samenleving kiezen tussen die failliet laten gaan, met als gevolg dat iedereen alles kwijt is, ofwel dat niet laten gebeuren. Rutten verkiest dat tweede.

‘Maar dan rijst de vraag: wie moet daar voor opdraaien? Er is geen eenduidig antwoord voor elke bank. Wat wel duidelijk is, is dat aan de eerste 100.000 euro niet mag geraakt worden. Wil dat zeggen dat men automatisch moet raken aan het spaargeld boven de 100.000 euro? Neen, maar soms kan het niet anders’, aldus Rutten.Bron: de standaard.biz

6 gedachtes over “Rutten: ‘Spaarder moet soms meebetalen’

  1. Stop het maar in een sok, zou ik doen! Alsof ik verantwoordelijk ben als een ander, door falend beleid van banken, alles kwijt raakt! Banken, wat een oplichterij.

    1. Je word overal gepakt, je betaald belasting over belastingen de Staat betaald er onderanderen zijn personeel van. Dan betalen wij voor de directeur en raad van bestuur hun enorme salarissen. Dan maakt de bank er een zooitje van en de burger mag het gaan betalen. 1 sok is niet genoeg.

      1. Ja, beste blokbeheerder, ik ben 58 en “vlucht” over een paar jaar weg naar een nu nog leefbaar land in West Afika, dat lijkt mij wel genoeg. Ik ben Europees immigrate adviser in het dagelijks leven, maar ik zie Europa en zijn allies, zelf niet eens meer zitten, wat nu?!? Ik neem in ieder geval meer dan een sok mee, want daar vertrouw ik de banken natuurlijk ook niet! Geld afschaffen, knopen handel beginnen?!? Lol.

      2. Hoi #nic Ik ben al een tijdje weg. Ik hoop voor Europa dat er betere tijden komen. Maar ik vrees dat het nog wel even zal duren.Als je niet aan Nederland gebonden bent is het handiger misschien om niet al te lang te wachten. Als je zelf al aangeeft geen vertrouwen meer te hebben in Europa zal je daarna moeten handelen. Ik wens je veel wijsheid wat betreft je beslissingen in de toekomst. Een sugestie begin gewoon weer met ruilhandel,haha Afrika is daar wel geschikt voor denk je niet.

      3. Ik ben het helemaal met je eens, fijn dat jij al weg bent, gaat alles naar je zin aldaar? Ik wacht in ieder geval nog 2 jaar door dat mijn zoon nog net niet volwassen is, maar ga heen en weer momenteel. Leuke site heb je opgezet, mooi werk man.

        Gr Nic

      4. Hoi Nic, ik woon al wat jaren niet meer in Nederland om verschillende redenen.Voormij in mijn huidige situatie dan praat ik over mijn gezondheid en leeftijd is het beter om buiten Europa te wonen.Ik was vanwegen mijn gezondheid en leeftijd kansloos gemaakt in Nederland. Toentertijd zoeen 300 sollicitatie brieven geschreven zonder enig succes.Er was na mij mening geen andere keus meer.Ja ben al wat jaartjes aan de gang met deze weblog,probeer wat info over bepaalde misstanden te publiceren en schrijf over verschillende onderwerpen.Ik hoop dat het interessant is voor de lezers.

Geef een reactie

