Overleg winkels en producenten babyvoeding over lege schappen

Chinees zuivelbedrijf dicht om melamine

Nederlandse supermarkten gaan om de tafel met producenten van melkpoeder voor babyvoeding. De partijen willen maatregelen treffen tegen het leegkopen van schappen om de Chinese markt te bedienen.

Nutricia, Friso en Nestlé en de supermarkten willen de Nederlandse klant “volledig kunnen bedienen”, aldus de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI). Ook drogisterijen schuiven aan om te praten over “welke middelen” ingezet kunnen worden “binnen de grenzen van de mededingingswet”, zo bevestigt een woordvoerder aan persdienst Novum.

De Chinese vraag naar Nederlands melkpoeder vindt zijn oorsprong in het melamine-schandaal van 2008. Meerdere baby’s kwamen om het leven nadat melamine grondstof voor plastic, in China in babyvoeding terechtkwam. De afgelopen maanden is de vraag naar het ‘betrouwbare’ westerse poeder nog meer toegenomen.

In veel winkels mag nu maar een beperkt aantal pakken melkpoeder per keer worden gekocht. Hero, maker van Friso, opende eerder al een webshop om Nederlandse ouders van dienst te zijn. Nutricia, het bedrijf achter Nutrilon, plaatste vanochtend een paginagrote advertentie in verschillende dagbladen met een excuses voor de lege schappen.Bron:nrc.nlFoto O.D.B.ned

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s